У Львові відкрили „Портрети з околиць” та „Плечевих” Олега Відєніна
Фотографії, представлені публіці у галереї „Дзига” фотограф зробив у місті, де проживає – Брянську. „Після деякого часу, коли я почав займатися фотографією, я зрозумів, що мені цікаво фотографувати там, де я живу. Туристична фотографія мене не цікавить” – розповідає Олег Вєдєнін. Автор не може достеменно відповісти на питання чому так. На його думку будь-який витвір мистецтва – це завжди автопортрет людини, яка створює цей витвір. Фотографії, експоновані на виставці „Портрети з околиць”, зроблені у 2000-х роках.
Фото вирізняються пронизливістю, виконані на стику стріт-фотографії і студійного портрету. Об’єкт уваги автора - діти, літні люди, маргінали, підлітки, повії, пересічні люди. Роботи фотохудожника повнокровні і реалістичні. Характерно, що зупиняючись біля фотографії, не потрібно замислюватися над тим, що хотів сказати автор. Світлини надзвичайно промовисті, без прихованого підтексту: вся правда зображена без прикрас.
У кафе „Ноїв ковчег” Олег Відєнін презентував виставку „Плечеві”. Плечеві – термін у далекобійників. Вони так називають трасових повій. Слово плечеві походить від назви перегону між стоянками далекобійників. Цей перегін називають плечем. Відповідно, користуючись у час перегону послугами нічних метеликів, далекобійники назвали їх плечевими.
Отож, як вже зрозуміло із назви, Олег Відєнін експонує у даній виставці світлини повій. Голих повій. Фотограф розповідає: „ Львів виявився найвідважнішим містом. Інші країни злякалися цю серію виставляти. Більше того, Львів сам запропонував експонувати цю серію”.
Якогось особливого підтексту і соціальної ролі у цих знімках немає. Митець представляє те, на що людям цікаво подивитися. Фотограф зізнається, що платив повіям за позування для фото мінімальну вартість їхніх послуг.
Олег Відєнін розповідає, що фотографії даної виставки не характерні для його творчості. „Я фотографую портрети простих людей в місті, в якому я живу і на його околицях. Так сталося, що один раз сфотографував Наташу в 2005 р., трасову повію”. Митець жартує, що цикл довелося зняти лише тому, що в Москві люди побачили фото і почали переконувати, що потрібно зняти серію…
Про своїх моделей фотограф розповідає, що у кожної з них своя, яскрава і трагічна історія. Наприклад, одна із нічних метеликів Світлана, спочатку була актрисою, потім потрапила в тюрму, після того на трасу і закінчила свій шлях у монастирі. По-своєму трагічна історія у кожної з них.
Олегу Відєніну закидають, що жодної краси у серії світлин „Плечеві” немає. Митець відповідає на це риторичним запитанням: „А що таке краса?”, і додає, що у мистецтві для нього немає рамок.
Фото: www.liveinternet.ru
Довідка
Олег Відєнін – сучасний російський фотограф. Основний напрямок творчості – жанровий портрет, здебільшого чорно-білий. Роботи оприлюднені у багатьох спеціалізованих журналах і на різних інтернет-ресурсах. Фотограф постійний автор журналу „Новий очевидець”, серії „Портрети сучасників”. Роботи представлені у московському Музеї сучасного мистецтва, належать до багатьох приватних колекцій. Фотограф є членом офіційного представництва групи Magnum в Росії, Agency.Photographer.ru.