«Книгопроектор»: читання повинне бути модним

Оля Юречко  |  Понеділок, 14 жовтня 2013, 14:05
10 вересня у Львові стартував новий творчий проект, спрямований на популяризацію книги. Однак, чи то боячись ще одної події, що мала відбутися незабаром – 20-го Книжкового форуму, чи ще чомусь, лише тепер фестиваль «Книгопроектор» презентують широкому загалу, впевнено (навіть самовпевнено) стверджуючи, що конкурс стане «одним із найуспішніших та найперспективніших» заходів, що відбуваються у рамках проекту «Львів – місто літератури».
«Книгопроектор»: читання повинне бути модним

Так це буде чи ні – з’ясуємо 21 листопада. Саме у цей день відбудеться фінал конкурсу, на якому поважне професійне журі визначить переможця – кращого автора короткометражки про читання і користь літератури. За свою роботу він отримає 3 тис. грн і можливість постажуватися у творчій групі Wecinemastudio, популярність серед народу та визнання професіоналів. Доки ж триває збирання та розгляд заявок, організатори заручаються підтримкою непересічних людей, таких як журналістка, перекладачка, редакторка Ірина Магдиш. Про значення нового проекту вона розповіла таке:

«Вже майже рік минув від тоді, як Львів оголосив свій намір взяти участь у проекті ЮНЕСКО «Львів – місто літератури». Цей проект є «парасольковим», який збирає під свої крила усі проекти, які так чи інакше стосуються читання, книжки, видавництв – усе, що стосується книгочитання і книжки як такої, і при цьому не йдеться про книжку  у паперовому варіанті, а про будь-яку книжку. Ми найбільше були б зацікавлені у таких інноваційних, модерних проектах, як «Книгопроектор», бо ми живемо в час, коли медіа займають левову частку нашого інформаційного простору. Люди тепер швидше реагують на картинку, на образ, ніж на гасло чи заклик.

З іншої сторони, «Книгопроектор» буде нести не так промоцію книжки, як промоцію самого процесу читання, бо книжка дуже різна: вона буває друкована, електронна, інтернет-тексти, на дівайсах, на планшетах. Неважливо, яку книжку читає людина, важливий  процес читання. «Книгопроектор» займається інтелектуальним здоров’ям людини, бо читання – це інтелектуальне здоров’я. Це можливість навчитися мати критичний погляд на усе. Це обрій, який людина собі розширює, прочитавши 50 сторінок в день. Говорити про ці речі треба не мовою 19 чи 20 століття, а мовою 21 століття. Тут вже замало гасел, тому тут використовуються засоби медійні, бо такими речами легше зацікавити молоду людину, яка спокушається на те, що модно. «Книгопроектор» спокушає інноваційністю сам по собі і інноваційними методами читання. Бо читання повинне бути модним.

Ідея зняти інформаційні ролики, власне, на промоцію читання є зовсім не нова для світу, але нова для нас. Важливою у цьому проекті є ще одна річ: щоб ці ролики не залишилися тільки в архіві проекту чи  архіві спонсора чи в архіві управління культури. Ці ролики повинні жити й працювати. Можливо, ними зацікавляться засоби масової інформації, телебачення. Таким чином атор знайде свого глядача, а книга – свого читача».

Варто відзначити, що участь у «Книгопроекторі» можуть взяти усі охочі. Для цього необхідно зняти відео-ролик про читання тривалістю від 3 до 10 хв. та надіслати його на електронну адресу організатора – Інституту громадського лідерства.

 

comments powered by HyperComments