Через страйк водіїв Львів на три години залишився без трамваїв і тролейбусів. Мер шукає винних
«Нам вже півтора роки виплачують зарплату нерегулярно і частинами. То 10 % дадуть, то 20 % . Зараз ситуація критична. Оскільки нам виплатили лише 10 % від серпневої зарплати», - каже контролер пані Оксана.
Називати своє прізвище вона відмовилась, оскільки жінка перед пенсійного віку і боїться втратити роботу. Каже, що такі проблеми з виплатою зарплати в них почалися відразу після того як на посаду директора ЛКП «Львівелектротранс» прийшов Орест Козак. Це колишній голова правління акціонерного товариства "ТК "Ференц і К", яке раніше обслуговувало більше десятка автобусних маршрутів у Львові. Він залишив цей бізнес відразу після впровадження транспортної реформи у Львові та очолив «Львівелетротранс». Дізнатись в нього, що стало причиною таких затримок у зарплаті – не вдалося, оскільки зараз він перебуває у відпустці.
Натомість ситуацію прокоментував Володимир Ковалів, тимчасово виконуючий обов’язки директора «Львівелетротрансу». За його словами проблема полягає в тому, що державний бюджет боргує підприємству більше 4 млн грн. відшкодувань за пільгові перевезення.
«Ми фізично не маємо де взяти гроші. Частину покриваємо з того, що нам виплачує Львівська міська рада за пільгове перевезення учнів і студентів. Зокрема 3 вересня ми виплатили працівникам 20%, а вчора 30% зарплати за вересень. За перевезення решти категорій пільговиків, розраховуватись має держава. Зараз перед нами борг - 4,45 млн грн.», - каже Володимир Ковалів.
За його словами загалом за серпень борг перед працівниками 1,19 млн грн. За вересень зарплата ще не нарахована повністю, але приблизно йдеться про 3,5 млн грн.
Варто зазначити, що такі проблеми на підприємстві були і за попереднього керівництва. Але тоді підприємство брало короткотермінові кредити в банку і виплачувало зарплату в повному обсязі. Теперішнє керівництво від такої практики відмовляється. Мовляв, доведеться виплачувати відсотки, а на це грошей немає.
«В міського бюджету позичити гроші ми теж не можемо, бо він не гумовий. Місто і так поповнює статутний фонд підприємства», резюмував Володимир Ковалів.
Страйкарі ситуацію розуміють. Але відступатись від свого не збираються.
«Ми сподіваємось, що міській владі вдасться добитись виплати субвенції за перевезення пільговиків та врегулювати питання виплати заробітної плати. Цілком розуміємо. Що грошей просто немає. Але працівникам підприємства теж потрібно на щось жити. Наразі ми чекатимемо на результат, тому поки що страйкувати не будемо. Однак в середині жовтня знову проведемо збори профкому. Рішення про безтерміновий страйк – прийматимуть працівники підприємства. Як вони скажуть так і буде»,- наголосив Юрій Оприск, голова первинної профспілкової організації ЛКП «Львівелектротранс»
Своєю чергою мер вирішив не чекати наступного страйку і дав вказівку своєму заступнику знайти винних у тому, що львів’яни зранку не могли скористатись послугами електротранспорту.
«Перший заступник міського голови Олег Синютка детально розгляне всю проблематику. Водії отримують зарплату, яка є достатньо не мала. Я розумію проблематику водіїв. Але я би хотів, щоб працівники комунального підприємства також розуміли проблеми мешканців міста Львова. Сьогодні ця раптова ситуація створила дуже багато проблем серед громадян. Комісія вивчить ситуацію. Відкликається терміново з відпустки керівник «Львівелектротранс», беруться пояснення всіх учасників процесу. Не можна ставити в таку ситуацію громадян. Через казначейство є проблеми по всіх комунальних підприємствах. Якщо будуть страйкувати медики, двірники – що далі?» - резюмує Андрій Садовий, міський голова Львова.
В ЛКП «Львівелетротанс» працює 1208 осіб. Середня зарплата у водіїв – 3,5 тисячі гривень, у контролерів ще нижча.