Де закінчується асфальт – починається Львівщина!, - з пікету
Під час акції протесту під стінами Львівського окружного адміністративного суду люди з різних райцентрів та сіл області вимагали негайного ремонту автошляхів поблизу їхніх населених пунктів. Кажуть – втомилися чекати і чути порожні обіцянки. «Де закінчується асфальт – починається Львівщина!», - писало на одному з транспорантів. В суді в цей час тривало попереднє засідання за позовом МГО «Молодь за розвиток Львівщини» до Львівської ОДА та губернатора Віктора Шемчука. Останнього звинувачують у бездіяльності в питанні ремонту доріг.
Як нагадав Богдан Хруставчук, ще 26 квітня депутати Львівської облради рішенням № 727 затвердили програму по фінансуванню робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг в області.
«Згідно з програмою на ремонт районних доріг передбачалось понад 48 млн. грн. Але крім цього є ще субвенції з державного бюджету. Так, з держбюджету на райони та міста обласного значення Львівщини виділено 95 млн.грн», - повідомив Хруставчук.
Проте, відтоді, за його словами, до моменту подачі судового позову в кінці серпня, жодні роботи з ремонту доріг не виконувались.
«Зараз уже вересень. А ще треба оголосити тендери, а це займе близько місяця часу. Після цього є ще 10 днів для процедур оскарження. То коли розпочнуться роботи? Пізньої осені? Тоді скажуть, що це є порушення технічних правил ремонту. Згідно них роботи мають бути припинені за 2 тижні до початку осінніх дощів. А також є певні обмеження, щодо температур повіртя», - каже Хруставчук.
За його словами, згідно з рейтингом Укравтодору, сьогодні дороги на Львівщині одні з найгірших в Україні. Так, якщо траси міжнародного значення ще у більш-менш задовільному стані, то на автошляхах районного значення ситуація просто у катастрофічна.
«Наприклад в Ходорові був випадок, коли через розбиту дорогу швидка допомога не встигла приїхати та врятувати людині життя. А на Радехівщині є відрізок шляху, де автомобілі просто з’їжджають з дороги та їдуть полем. Там в суху погоду поверхня рівніша, ніж та що з вибоїнами на трасі. Цю дорогу люди вже неодноразово перекривали, але це нічого не дало. Судитися з районними автодорами теж безрезультатно. Люди зневірились», - констатує Хруставчук.
«Минулого року ми розпочали пікет аби відремонтували дорогу, та дорожники зробили лише одну полосу. А з іншої здерли асфальт та залишили», - каже пікетувальник.
А Володимир Виноградський із села Рогозіно, Самбірського району розповідає як його викликали в міліцію за участь в акції по перекритті дороги Самбір-Мостиська. Каже - хотіли скласти протокол, за те, що безперестанку рухаючись пішохідним переходом він обмежив рух транспорту. За його словами, дорогу після перекриття все таки трохи поремонтували, але згодом покинули.
«Причому показово ремонтували лише в ті дні коли ми протестували. А коли люди зійшли з дороги просто лопатами з машини позасипали асфальтом ями та притоптали ногами», - згадує Володимир Виноградський.
Чоловік зізнається, що сам багато їздить автомобілем. Та через вибоїни на дорогах машину доводиться ремонтувати тричі на рік.
«Я прочитав в Інтернеті, що з 1 літра бензини ми сплачуємо 3 грн.60 коп. податку за дороги. Я щодня проїжджаю по 55-60 км. Виходить, що я в рік сплачую по 17 тис.грн. податку на дороги. Тільки от де вони?», - риторично запитує пікетувальник.
Петро Харачко, із села Вихопні Камянко-Бузького району, каже що селяни вже двічі перекривали автостраду, не пропускаючи вантажівки з цукровим буряком. Останні за його словами добивають і так вкриту вибоїнами дорогу. А поки дорогу не відремонтують, свій власний автомобіль, який теж постраждав на вибоїнах Петро не поспішає ремонтувати.
«Для чого її ремонтувати, якщо за півроку ремонт треба буде заново робити? Наразі на роботу добираюсь маршруткою. Поки вона ще їздить… Та ми вийшли на пікет не за власні інтереси, а за громадські. Бо коли до нас перестануть їздити маршрутки та шкільний автобус буде ще гірше. В селі люди всі готові протестувати», - переконаний Петро Харачко.