Золота осінь з паровозами на Гайворонській вузькоколійці (ВІДЕО)
Туристичні поїздки "Гайворонським експресом" - тобто ретро-поїздом вузькоколійки зі старими паровозами і такими же старими пасажирськими вагонами, стали регулярними. Черговий такий рейс відбувся 21 жовтня.
На відміну від минулих разів та на основі досвіду проведеного у серпні паровозного фестивалю, цього разу маршрут ретро-поїзда подовжили. Тепер він йшов від Гайворону до станції Хащувате на дільниці Гайворон - Голованівськ, повертався до Гайворону, потім йшов до Бершаді - і назад до Гайворону.
Як це виглядало на фоні мальовничих осінніх пейзажів Кіровоградщини та Вінниччини - у нашому відеосюжеті та фотогалереї.
Для зручності туристів було призначено спеціальні безпересадкові вагони сполученням Київ - Гайворон та Львів - Гайворон. Однак добиратися залізницею сюди з Одеси та з міст центральної та східної України все ще дуже проблематично через відсутність прямого сполучення та зручних пересадок. Адже до Гайворону на постійній основі курсують лише приміський поїзд стандартної колії з Вінниці та вузькоколійні приміські поїзди від станції Рудниця.
В культурну програму також внесли екскурсію по локомотивному депо Гайворон, невеличкі ярмарки у самому Гайвороні, а також на станціях Хащувате і Бершадь, обід на березі Південнго Бугу біля мосту та декілька фотозупинок, де можна сфотографувати старі паровози на фоні пейзажів чи старих об'єктів саме вузькоколійної інфраструктури.
Раніше такі ретро-поїзди організовували ентузіасти та волонтери вузькоколійної залізниці. Хоча з 2023 року організацію взяла на себе "Укрзалізниця", запропонувавши власний залізничний трансфер, піар-кампанію, зрозумілий розклад ретро-поїздів. Все це завдяки тому, що один з ініціаторів відродження вузькоколійок після припинення руху на них під час епідемії ковіду навесні 2020 р. Олег Заблудовський зараз очолює департамент ретро-техніки та вузькоколійок в "Укрзалізниці".
У напрямку від Гайворона до Хащуватого ретро-поїзд йшов під тягою паровозу Гр-336, перевезеного сюди з Київської дитячої залізниці, і тепловозу. Таким чином, недіюча ділянка вузькоколійки від Гайворона до Хащуватого знову введена до роботи, хоча лише для туристичних поїздів. Місцевий пасажиропотік тут поки що дуже малий і може бути збільшений лише за умови відновлення руху до Голованівська, а також запровадження пересадочної зупинки з поїздів вузькоколійки на автобуси у місці перетину залізниці з автотрасою М05 Одеса - Київ.
У напрямку від Гайворона до Бершаді ретро-поїзд йшов вже під тягою двох паровозів - того ж Гр-336 та нещодавно відновленого і найстарішого на даний момент діючого паровоза в Україні "159-4-95".
Наступні подібні ретро-тури Гайворонською вузькоколійкою відбудуться цього року у листопаді та грудні.