Садовий обіцяє покращити транспортне сполучення із селищем Рудне біля Львова
Сьогодні міський голова Львова Андрій Садовий зустрівся із «ініціативними мешканцями Рудно щодо врегулювання транспортного сполучення між Львовом та селищем», як про це повідомила прес-служба Львівської міської ради. «Справжня Варта» писала, що для привернення уваги до проблем транспортного сполучення Рудного та міста Львова місцеві жителі на вихідних перекривали об’їзну дорогу міста Львова і погрожували більш радикальними діями, в тому числі – перекриттям виїзду автобусів із комунального АТП № 1 на вулиці Авіаційній.
«Якщо поспілкуватись з мешканцями різних районів міста, то кожен висловить бажання, щоб було більше маршрутів, щоб автобуси їздили ритмічніше.
Ми поступово почали відроджувати наш комунальний транспорт. На жаль, нам не дають запустити АТП-2. Іншого варіанту зараз, як терміново докупити транспорт – нема. Ми зараз у тендері на купівлю 100 нових автобусів.
Також є угоду з «Електроном» на 250 електробусів. Перший взірець нам мають дати у травні. Також ми в процесі з МФК на придбання 100 тролейбусів з автономним ходом. Також «Електрон» нам виготовить 10 нових трамваїв. Коли вся ця техніка буде заїжджати, то однозначно, що у нас у пріоритеті будуть населені пункти біля Львова. Зараз АТП-1 не має можливості дати додаткові автобуси в якісь населені пункти.
Я розумію ваш біль, коли автобуси з'їжджають з маршрутів. Має бути чіткий графік і те, що є, має працювати ідеально», – у типовій для себе манері дешевого піару заявив поки-що чинний міський голова Львова Андрій Садовий.
За словами віце-мера Ірини Маруняк для мешканців Старого Рудно пропонували експрес-маршрут, які б курсували кожні 20 хв для доїзду в Рудно, з пересадкою без додаткової оплати.
«Можемо шатл-басами довозити людей зі Старого Рудно в центр Рудно. Сполучення зі самого Рудно до Львова є достатнім, є лише питання щодо доїзду зі Старого Рудна. Тому є пропозиція підсилити шатл-бас зі Старого Рудно», – відзначила Ірина Маруняк.
«Графік, за яким курсували маршрути № 28 частково збиваються, бо зросли затори, автобус від Старого Рудно до кільця їде 20 хв. Можемо цей маршрут збільшити ще на один автобус, щоб зменшити ці затори», – пояснив Орест Олеськів, начальник управління транспорту ЛМР.
У той же час, присутні мешканці селища Рудно відзначили, що не потрібно забирати автобуси із інших маршрутів, а частково перевести машини із автобусного маршруту № 52, на якому курсують автобуси великого класу, на автобусний маршрут № 28.
«Питання транспорту в Рудно вирішиться, але це не буде за один день. Зараз нам треба вирішити, як врегулювати ситуацію екстрено.
Люди хочуть, щоб ми збільшили кількість автобусів на 28 маршруті. Це можна спробувати перепланувати. Додаткові машини ми дати не зможемо, але перепланувати машини на маршрутах можемо», – заявив Андрій Садовий. Отож, він дав доручення, щоб до п’ятниці було напрацьовано відповідні зміни, які мають бути винесені на виконком Львівської міської ради. Окрім того, розпорядженням мера буде створена робоча група для врегулювання питання транспорту в Рудно. До середи робоча група має напрацювати рішення і подати на включення у порядок денний виконкому.
«Якщо буде готовність, то з понеділка ми це запустимо в роботу», – додав мер Львова. У прес-службі Львівської міської ради запевняють, що зараз у селище Рудно біля Львова курсують два міські маршрути – № 28 і 52. Окрім того, до Рудного також курсують приміські автобусні маршрути № 184 і 184а.
По великому рахунку, опубліковані прес-службою Львівської міської ради словесні ескапади показують, що чиновники геть не розуміють природи тої ситуації, яка склалася із транспортним забезпеченням селища Рудне.
Якщо ж провести реальний аналіз ситуації із транспортним забезпеченням селища Рудне, то виходить наступне:
- по-перше, траса міського автобусного маршруту № 52, на якому курсує більшість автобусів до Рудного, від межі міста Львова до кінцевої прокладена таким чином, що вона практично дублює трасу приміських автобусних маршрутів №№ 184, 184а і проходить через село Зимна Вода Пустомитівського району – вочевидь у ЛМР ставили за мету «вибити» із маршруту приватного перевізника, який обслуговує приміський маршрут, отож автобуси додатково завантажуються мешканцями села Зимна Вода, у якому мешкає понад 10 тисяч осіб;
- по-друге – за трасою через Старе Рудно, яка власне забезпечує транспортом власне селище Рудно, що входить до складу міста Львова, курсує мінімальна кількість автобусів середнього класу автобусного маршруту № 28. Із урахуванням карантинних обмежень чинний розклад маршруту № 28 передбачає, що ці автобуси можуть вивезти із Рудного не більше 100 – 120 осіб, чого вкрай недостатньо для селища, яке повністю інтегроване у життя міста Львова;
- по-третє – власне за ініціативою Андрія Садового і його команди на околицю Львова було перенесено кінцеву багатьох приміських і міжміських обласних автобусних маршрутів і створено т.зв. «Автостанцію «Західна», до якої власне і курсував початково автобусний маршрут № 52. Розміщення автостанції «Західна» з точки зору потоків міського громадського транспорту вкрай незручне, отож пасажири, які їдуть по області із цієї автостанції додатково завантажують автобуси «рудненських» маршрутів № 28 і 52, а також іншого транспорту, який курсує вулицею Городоцькою.
Додамо, що закупівля для міста нового громадського транспорту іще не означає збільшення кількості транспорту на маршрутах, адже для того, щоб випустити нові автобуси на маршрути потрібні іще й водії, проте умови роботи у комунальних транспортних підприємствах Львова такі, що ні «Львівелектротранс», ні Львівське комунальне АТП № 1 не може забезпечити водіями навіть наявні у них транспортні засоби. Для прикладу, після надходження останньої партії тролейбусів «Електрон» у «Львівелектротрансу» є в наявності біля 120 тролейбусів, в той час на лінію виходить трохи більше половини. Аналогічна ситуація спостерігається і у Львівському комунальному АТП № 1.
Що ж до заяви Андрія Садового про тендер на закупівлю 100 автобусів, то процедури по ньому могли б уже бути завершені, якби не те, що в цьому тендері перемагає небажаний для «самопомічного» мера Львова учасник – АТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс», а не місцевий «Концерн «Електрон». Зазначимо, що «Концерн «Електрон» всіляко «опікається», піариться і лобіюється Андрієм Садовим. Вочевидь, зараз команда мера зайнята тим, щоб під яким-небуть соусом виключити «Богдан Моторс» із більш дешевими автобусами із тендеру і віддати замовлення на 100 автобусів улюбленому місцевому виробнику, який постійно зриває терміни постачання техніки.
Що ж до реального стану міського громадського транспорту, то Андрій Іванович знає – ЗМІ, які належать його жінці пані Кіт-Садовій завжди напоготові – вони створять «правильну» картинку і змішають із землею усіх «неугодних» громадських активістів.