Замість історичної бруківки на вулиці Степана Бандери у Львові укладуть штучну типу «римський камінь»
На наступному тижні, 28 вересня 2020 року, у Львові на реконструкцію закривають вулиці Степана Бандери. Про цю реконструкцію сьогодні зранку в ефірі радіо «Львівська хвиля» розповідала заступниця міського голови Львова із питань ЖКГ Ірина Маруняк.
«Вулиця Степана Бандери є в дуже поганому стані. Про її ремонт ми говоримо вже довгий період часу, планували його ще минулого року. Станом на зараз проведені всі тендерні процедури, отриманий дозвіл від Держархбудконтролю, і 28 вересня приступаємо до робіт. Тут були проведені міжнародні торги (тут пані Маруняк перебільшує – тендер проводився у національній системі публічних закупівель «Прозорро» – ред..), які тривають 50 днів, а також розроблявся проект, який враховує інтереси мешканців, що проживаються на цій вулиці. Це все потребувало певного часу, тому роботи розпочинаються в осінній період.
Зараз ми будемо робити не всю вулицю Бандери, адже її було розділено на три частини, що ремонтуватимуться поетапно. Зараз ремонт триватиме лише в частині від вулиці Чупринки до вулиці Антоновича. На цій ділянці не їздять тролейбуси і курсує не багато автобусів. Старалися зробити так, що львів'янам було якнайменше незручностей», – розповіла Ірина Маруняк.
Зауважимо, що іще під час проекту «Вулиця для всіх», який мав на меті визначитися із майбутнім виглядом вулиці Степана Бандери, одіозний радник міського голови Львова, депутат від «Самопомочі» Олег Шмід разом із т.зв. «урбаністами» вирішив «протягнути» заміну історичного брукованого покриття із чорної базальтової бруківки на вулиці Степана Бандери на асфальтове. Такі зміни він та його прихильники аргументували тим, що бруківка, ніби-то, викликає збільшення рівня шуму при русі автомобілів. На аргументи місцевих мешканців, істориків, краєзнавців пан Шмід реагував у притаманній йому хамській манері. Не дивлячись на те, що громадські слухання за участю представників депутатського корпусу Львівської міськради від фракцій «БПП – Солідарність», «Українське об’єднання патріотів – УКРОП» та «Українська галицька партія» відхилили перед проектні напрацювання «Вулиці для всіх» із зміною історичного дорожнього покриття, користуючись своїми зв’язками із Садовим Шмід таки протягнув своє бачення реконструкції. Але отримати право проектувати реконструкцію вулиці Степана Бандери Олег Шмід і очолюваний ним «Інститут просторового розвитку» не зміг. Проект розробила компанія «Трамдорпроект» на замовлення ЛКП «Львівавтодор». За словами Ірини Маруняк, цей проект замість використання автентичної чорної базальтової бруківки на вулиці Степана Бандери передбачає використання штучної бруківки типу «римський камінь».
«Щодо замощення дорожнього покриття, то між трамвайними коліями ми зберігаємо історичну бруківку. Велодоріжки будуть в асфальті. На самій дорозі, де їздитимуть автомобілі, буде замощено «римській камінь» (штучна бруківка, виготовлена із бетону – ред..). Його було обрано тому, що коли ми починали планувати ремонт цієї дороги, то виміряли рівень шуму. Тут дуже близько до дороги розташовані будинки, тому в деяких місцях рівень шуму був 80 децибел, а це перевищує норму. Для зниження цього рівня проектанти міняють бруківку на римській камінь. У мешканців виникає питання, куди дінеться бруківка? Відповім: ми її чітко обліковуємо, передаємо на зберігання, де вона охороняється, і лише за рішенням виконкому чи ухвалою сесії вона буде передаватись для брукування вулиць у Львові», — розповіла заступниця міського голови.
Зауважимо, що активні мешканці Львова, які прагнуть зберегти історичне покриття на вулиці Степана Бандери планують провести збори 29 вересня 2020 року на перехресті вулиць Степана Бандери та Карпінського.