Садовий знову хоче протягнути ухвалу про кредит на дорогу модернізацію старих трамваїв
На сьогоднішній сесії Львівської міської ради Андрій Садовий знову хоче протягнути ухвалу про отримання ЛКП «Львівелектротранс» кредиту у 3 мільйони євро на модернізацію старих трамваїв. Про це мер Львова сьогодні розповідав у ефірі радіо «Львівська хвиля», а тези цього виступу розтиражувала прес-служба Львівської міської ради.
Необхідність надзвичайно дорогої модернізації старих трамваїв Андрій Садовий аргументує покращенням доступності громадського транспорту для маломобільних груп населення.
«Ми на сесії будемо мати дуже важливе питання. Ми його не можемо вже розглянути декілька місяців. Це модернізація наших старих трамваїв, щоб з них зробити низькопідлогові. Тому що 25% мешканців міста – маломобільні групи», – сказав Андрій Садовий.
Нагадаємо, що кредит на модернізацію старих трамваїв Андрій Садовий намагається протягнути через сесійну залу іще із кінця квітня поточного року. Тоді речниця ЛКП «Львівелектротранс» Христина Осадчук говорила про можливість модернізації 6 – 8 трамваїв, щодо ціни такого удосконалення вона говорила, що модернізований трамвайний вагон обійдеться приблизно у 4 рази дешевше, а ніж новий. Під час сесійного засідання 28 квітня 2020 року депутати Львівської міської ради відмовилися підтримати черговий кредит для «Львівелектротрансу» – за отримання кредиту проголосувало лише 25 із 64 депутатів.
Повторно питання модернізації трамвайних вагонів було підняте на сесії Львівської міської ради на початку червня. Але депутати знову не погодили кредит. Критичним матеріалом із цього приводу «розродився» підконтрольний жінці Андрія Садового інтернет-портал «Zaxid.net». На цей раз директор ЛКП «Львівелектротранс» Андрій Свищо уже більш точно вказав вартість модернізації старих трамваїв – 450 тисяч євро за один вагон. Що ж до кредиту, то його сума мала скласти 3 мільйони євро, отримати ці гроші планувалося від Європейського інвестиційного банку.
Кредит від Європейського інвестиційного банку в 3 мільйони євро на модернізацію 6 трамваїв не був підтриманий депутатами від фракцій Блоку Петра Порошенка, «Свободи», «Народного Контролю» та «УКРОПу». Причиною відмови голосувати за дорогу модернізацію старих трамваїв стала … закупівля вживаних трамваїв із Берліна, яку ЛКП «Львівелектротранс» провів у 2018 році. За словами заступника директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури і екс-заступника директора «Львівелектротрансу», вживаний модернізований трамвай «Tatra KT4DМ» у Берліні вартував менше 18 тисяч євро. Дещо пізніше, коли ці трамваї уже почали роботу у Львові, тодішній директор «Львіелектротрансу» В’ячеслав Кокошко заявляв, що вартість одного вживаного трамвая із врахуванням доставки із Німеччини, розмитнення і переобладнання візків становила 42 тисячі євро. Отож виходить, що за ціною модернізації одного вагона за цінами, які хоче протягнути Садовий, можна купити аж 10 вживаних трамваїв, які уже пройшли модернізацію. Такий шлях оновлення трамвайних парків, між іншим, протягом останніх років обрали не тільки Львів, але й Дніпро, Конотоп та Кам’янське Дніпропетровської області.
Але і це не все. Як виявляється, в Україні є практика будівництва фактично нових трамваїв (від старих трамваїв лишаються лише капітально відновлені візки). Таким шляхом пішли у Вінниці, Запоріжжі, Одесі та Харкові. Нові трамвайні вагони збирають у депо на основі нових кузовів із низьким рівнем підлоги на середніх дверях та сучасної електронної системи керування тяговим приводом. І кузов, і система управління виготовляються в Україні. Виготовлення одного такого трамвая вартує від 6 до 7 мільйонів гривень, тобто порядку 200 – 230 тисяч євро.
До речі, після того, як керівниця прес-служби ЛМР на своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук» опублікувала візуалізацію майбутнього модернізованого трамвая, стало ясно під яке підприємство розробляється цей проект – із візуалки не «витерли» напис «Електрон».