Садовий обіцяє львів’янам купити іще 310 одиниць громадського транспорту
Міський голова Львова Андрій Садовий в черговий раз обіцяє львів’янам велику кількість нового громадського транспорту, звичайно ж за кредитні кошти. Нагадаємо, що сьогодні підписано контракт із концерном «Електрон» на постачання 10 нових 5-ти секційних трамваїв. На їх закупівлю витратять 12 мільйонів кредиту Європейського інвестиційного банку і 8,8 міьйонів євро із міського бюджету, отож відповідно до контракту один трамвай «Електрон» довжиною 30,2 метри обійдеться Львову разом із постачанням супутніх матеріалів, запчастин та послуг у 2,08 мільйони євро. Зауважимо, що у 2012 році перший такий трамвай обійшовся місту приблизно в 1,233 млн. євро – його ціна в гривні тоді складала 11,910 млн. грн.
Наступні етапи закупівлі громадського транспорту, за словами Садового, це опрацювання технічної документації на 100 нових тролейбусів із автономним ходом та закупівля 100 електробусів. Крім того має завершитися тендер по закупівлі 100 автобусів за кошти кредиту ЄІБ. Таким чином, каже Садовий, протягом 2 років Львів має отримати 310 одиниць нового великого якісного транспорту.
Обіцяючи новий громадський транспорт, Садовий, знову ж таки у черговий раз «забуває» про пандемію COVID-19, яка вносить свої корективи у розвиток громадського транспорту. Провідні експерти кажуть, що довіра до громадського транспорту може відродитися тільки у тому випадку, коли ті вакцини, які зараз розробляються, покажуть свою ефективність. Наразі нас чекає «друга хвиля» коронавірусної інфекції, яка накриє Україну і Європу у типовий сезон респіраторних інфекцій. І якщо ця хвиля викличе різкий сплеск кількості інфікувань і смертей, довіра до громадського транспорту вкотре знизиться, адже люди будуть обґрунтовано вважати його джерелом інфікування і будуть обирати приватний транспорт, навіть велосипед.
Коментуючи укладання чергового договору із «Концерном «Електрон» Андрій Садовий похизувався, що із міського бюджету на закупівлю продукції цього виробника витрачено майже 2 мільярди гривень.
«Коли ми замовляли перші трамваї, і вони виїхали на вулиці міста, це був культурний шок не тільки у Львові, а й в Україні. Туристи, які приїжджали, знимкували ці трамваї, тому що ніхто не вірив, що таке може бути. Потім пішли електробуси, автобуси, тролейбуси, спеціальна техніка. Ми порахували, що вже більше 194 одиниць транспорту місто купило в «Електрону», а це неповних 2 млрд грн.», – заявив Андрій Садовий.
«Фактично, упродовж 2 наступних років ми мали б отримати орієнтовно 310 одиниць великого якісного транспорту. Вони додадуться до того, що є, а маршрутки відійдуть у минуле. Сьогодні вже їздять нормальні комфортні автобуси, тролейбуси. Фактично, лише Львів робить такі замовлення на «Електроні». Це важливо для міста, тож робитимемо це й надалі. Також зараз робимо ремонти доріг і кільце, аби Львів був ідеально проїзним містом і ми забули про транспортні проблеми», – продовжував Садовий і допустив «обмовку по Фрейду», адже дійсно стратегія «Концерну «Електрон» така, що це підприємство практично не бере участь у тендерах в «Прозорро», адже має «легкі» замовлення у Львові. Так само у цих словах Садового можна почути і реальний зміст закупівлі громадського транспорту коштом бюджету – витіснити із ринку приватних перевізників і досягнути монополії, коли буде можливо виставляти будь-яку вартість проїзду в громадському транспорті.