Львів’янин через суд заборонив колекторам вимагати у нього борг за кредит
Франківський райсуд Львова вирішив, що SMS та дзвінки з погрозами відкрити кримінальну справу та конфіскувати майно, порушують права боржника. З матеріалів справи невідомо, про яку суму кредиту йдеться, а також яку суму боржник вже повернув – представники ПриватБанку відмовилися називати ці дані в суді.
Але відомо, що від літа 2016 року чоловік почав отримувати дзвінки та листи від колекторів з компанії «ПрімоКолект. Центр грошових вимог». У листах, як правило, були погрози описати та конфіскувати майно як плату за борги або ж порушити проти чоловіка кримінальну справу за шахрайство та заволодіння коштами.
Під час судового засідання представники колекторської компанії заявили, що нічого не порушували, оскільки діяли виключно в рамках підписаного із «ПриватБанком» договору. Сам договір передбачав, що банк надає колекторам інформацію про борги клієнтів, а колектори за окрему плату обдзвонюють боржників із вимогами сплатити кошти. При цьому у списку боржників, який банк надавав колекторській компанії, була не лише інформація про взятий кредит і борг, а й персональні дані клієнтів. Водночас юрист банку відмовився на суді пояснювати, чому вони вдалися до послуг колекторської компанії, а не подали свій позов на боржника.
Проте, чоловік не отримав очікуваної компенсації за моральні страждання у розмірі 100 000 гривень.
«Суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача припинити неправомірні дії, а саме дзвінки на мобільний номер, надсилання листів оскільки такі дії містять у собі ознаки примушування до виконання цивільно-правового договору, що, згідно з ККУ, є кримінально караним діянням, та визнає, що такі дії вчиняються відповідачем всупереч національному законодавству», – йдеться в опублікованому 15 квітня рішенні Франківського райсуду.