У Львові не виїжджають на маршрути 30% автобусів
На даний момент автобусний парк АТП-1 складає 245 автобусів великого типу віком до трьох років – 100 МАЗ-203, 115 львівських «Електронів», 5 «гармонік» виробництва ЛАЗ, 12 тридверних ЛАЗів та 13 дводверних ЛАЗів. Також на балансі перевізника є 38 автобусів середнього класу – 18 моделей «Еталон-Волошка» та 20 «Атаманів». Ще є старіші автобуси, до 10 років віку, які привезені з Європи.
Тим не менш, дані GPS-моніторингу показують залучення лише 171 автобуса на маршрутах. Це майже 70%. Де власне інші 30%? Простоюють з усіх найбільше ЛАЗи. Жодна «гармошка» та тридверний автобус не були на рейсі з 2016 року. З найдешевших дводверних ЛАЗів на маршрути виїжджає лише 4 – з 13. Старі європейські автобуси просто гниють у депо. Тобто, керівник АТП-1 Хамула збрехав, коли сказав, що не вистачає водіїв на 45 автобусів. По факту, це число становить 90 автобусів.
АТП-1 обслуговує 20 маршрутів, з них на 5 їздять орендовані маршрутки. Декларована кількість автобусів ЛКП АТП-1, які мають працювати у будній день, становить 241 автобус – це менше, ніж наявний парк транспорту. По факту, АТП-1 банально не виконує своїх зобов’язань.
Як видно, причина неадекватної роботи АТП-1 криється у недостачі водіїв, а також у зношеності рухомого складу. Так, наприклад, майже усі ЛАЗи уже вийшли зі строю, а ремонтувати їх ніхто не поспішає.
Нагадаємо також, що більшість автобусів великого класу куплені за кредитні кошти, в основному від ЄБРР. Мер Львова Садовий анонсував купівлю ще 100 автобусів – і знову у кредит. Цікаво, яким чином мерія планує виплачувати кредити при збитковості АТП-1 у 18% та банальному свинському відношенні до рухомого складу – на прикладі п’яти гармошок ЛАЗ усе і так зрозуміло.