Нефартовий шлях. Місцеві погрожують заблокувати будівництво дороги до митного переходу Грушів-Будомєж
13 серпня начальник Служби автомобільних доріг у Львівській області Микола Гнатів на брифінгу заявив , що 1,9 км під’їздної дороги до пункту пропуску через державний кордон України «Грушів-Будомеж» будуть готовими вже за тиждень. Натомість ще в п’ятницю асфальту в прикордонній смузі журналісти не виявили.
Місцеві кажуть: коли прочитали, що вже збудовано 2 км дороги, то сміялося все село. І це не єдина брехня, яка «вилізла» під час будівництва. Виявляється, що з під’їздної дороги, яку зараз будують до митного переходу, іноземці виїжджатимуть фактично на ґрунтовий шлях.
"Планувалось, що з кордону машини виїжджатимуть на Немирів і їхатимуть далі в напрямку на Раву-Руську. Згідно з проектом там мало б бути капітальне будівництво, але всі розуміють, що грошей немає. Інший варіант - дорога на Яворів, однак її востаннє ремонтували 10 років тому. І це був просто ямковий ремонт", - розповідає Михайло Флисник, сільський голова сіл Грушіва, Дрогомишль та Лужки. - "Зараз ще нічого, а от восени рейсові автобуси просто не доїжджають до всіх сіл. Бояться застрягнути в ямах».
Сільський голова каже, що за останні кілька років він з представниками громади їздив з цією проблемою до трьох губернаторів, але безрезультатно.
«Теперішній голова ЛОДА Віктор Шемчук пообіцяв дати 5 млн. грн. Наразі чекаємо. Але навіть цих грошей вистачить лише на поточний ремонт. Натомість люди вже зневірились і погрожують, що перекриватимуть дорогу до митного пункту і не дадуть її добудувати, поки не відремонтують дорогу до Яворова», - резюмує сільський голова.
Нагадаємо, до Чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012» на Львівщині планували обладнати шість нових митних переходів, однак не збудували жодного. Натомість поляки виконали свої зобов’язання і збудували два переходи – Грушів-Будомєж та Угринів-Долгобичув. Обидва належать до, так званих, спільних пунктів пропуску, де огляд громадян здійснюватимуть українські та польські прикордонники на польському боці. Тобто українці мали забезпечити лише будівництво дороги до переходів. Та дорогу встигли збудувати лише до Угринева-Долгобичева. А з європейського митного переходу Будомєж-Грушів, на будівництво якого Польща витратила 150 мільйонів злотих, іноземці потрапляли в ліс. Лише цього року, після особистої вказівки Президента України «Укравтодору», тут з’явились дорожники. І вже 1 грудня цього року на ній мають запустити рух.