Новий статут Львова досі не набрав чинності
Як зазначили громадські експерти, міське управління юстиції до цього часу не прийняло рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації затвердженого міською радою статуту, у зв’язку з тим, що досі не скасовано попередній статут міста, прийнятий у 2002 р. Міська рада до цього часу також не змогла визначитись як саме має бути зареєстрований статут міста: як новий документ, чи як зміни до старого.
Нагадаємо, що текст нової редакції Статуту територіальної громади міста Львова був прийнятий на пленарному засіданні Львівської міської ради 28 січня 2010 р. На думку громадських організацій, він загалом не враховує позицій широкої громадськості через його неопублікування у друкованих засобах масової інформації, тривалої фактичної відсутності тексту проекту на офіційному сайті міської ради для вільного ознайомлення та неналежного залучення членів територіальної громади до його обговорення та внесення пропозицій.
Наприклад, інформація про організацію громадських слухань, що проводились Львівською міською радою 10 липня 2009 р. (за участі 21 учасника) та 10 грудня 2009 р. (за участі 57 учасників) взагалі не розміщувалась у друкованих ЗМІ, завчасно і належно не поширювалась серед членів територіальної громади, що унеможливило їх широке залучення до обговорення положень статуту.
Ряд пропозицій, які, зокрема, вносились на громадських слуханнях, наприклад, 10 грудня 2009 р. всупереч статті 27 Статуту територіальної громади м.Львова, затвердженого ухвалою міської ради № 1649 від 28 березня 2002 року, не розглядались і не враховувались під час прийняття рішення на пленарному засіданні Львівської міської ради та щодо них не надано мотивованої відповіді у встановленому порядку.
Міською радою також повністю проігнорована пропозиція про затвердження статуту на міському референдумі, вимоги щодо належного опублікування його у друкованих засобах масової інформації, усунення ряду його невідповідностей із положеннями Конституції та законів України.
Статут також цілком неправомірно вводить в правовий обіг такі поняття як: «офіційне тлумачення положень Статуту», особливу «форму своїх актів – ухвал міської ради», прийняття яких (ухвал !) не передбачено жодним законодавчим актом, встановлення нічим не обумовлених «завдань територіальної громади», справляння плати «за надання копії актів місцевого самоврядування» тощо.
Окрім цього, в затвердженому статуті за дивних обставин «зникла» (відсутня) норма про обов’язковість проведення бюджетних слухань, яка була внесена і підтримана на засіданнях робочої групи.
Як зазначили громадські активісти, у разі відмови міських посадовців в усуненні відповідних суперечностей і неузгодженостей, вони готові у судовому порядку домагатись скасування його державної реєстрації. На їхню думку, не може бути легітимізований територіальною громадою статут, який фактично приймався у спосіб грубої імітації локальними демократичними цінностями. Очевидним є також те, що Статут міста не може бути елементом передвиборної кампанії міського голови чи окремих фракцій міської ради.