Львів’ян пересадять зі звичайних автобусів на – електробуси

Катерина Поліщук  |  Понеділок, 28 жовтня 2013, 13:16
Львівська міська рада вирішила не зупинятись на закупівлі низькопідлогового львівського трамваю місцевого виробництва. Цього разу депутати виділили 4 млн. грн. на закупівлю електробуса – автобуса, який використовуватиме для руху електроенергію автономних батарей. Як і низькопідлоговий трамвай, електробус для Львова пропонує виготовити ПАТ "Концерн-Електрон".
Львів’ян пересадять зі звичайних автобусів на – електробуси

24 жовтня 2013 року на засіданні сесії Львівської міськради депутати виділили 6 млн. грн. з спеціального фонду міського бюджету для закупівлі одного тролейбуса та одного електробуса. Хоча раніше в проекті ухвали було передбачено виділення грошей на закупівлю трьох тролейбусів.

Як пояснив Яромир Самагальський, голова постійної депутатської комісії з питань фінансів та планування бюджету, місто і так планує закупити 50 тролейбусів за рахунок кредиту під державні гарантії, тож може собі дозволити підтримати ноу-хау місцевого виробника. Відповідну ухвалу про намір міста відкрити кредитну лінію розміром у 95 млн. грн. для закупівлі 50 тролейбусів та 125 млн. грн.  на 100 автобусів, ухвалили того ж дня. Держава при цьому на себе бере зобов'язання виплатити 50% тіла кредиту та відсоткової ставки. Тим більше, що у випадку позитивної реалізації проекту, електробуси можуть стати транспортним майбутнім для Львова.

«По-перше це наш місцевий виробник, якого ми зобов’язані підтримати. Адже це майбутні робочі місця для львів’ян. По-друге він буде економічний. Адже для того, щоб заправити звичайний великий автобус потрібно в середньому 1200-1300 грн. на дизпаливо. Натомість електробус заряджатиметься від електромережі по нічному тарифу і для повноцінної роботи протягом дня йому в середньому потрібно електроенергії на 90 грн. Це суттєва різниця. До того ж для нього не потрібно будувати додаткових електропідстанцій та контактної мережі. І один з найважливіших аспектів – екологічний. Електробус не створює шкідливих викидів та практично безшумний. Як не крути, цей проект може стати майбутнім для транспортної системи міста», - резюмував Яромир Самагальський.

Депутат наголосив, що гроші на закупівлю електробусу «Електронтрансу» відразу ніхто давати не буде. Мовляв, найближчим часом буде оголошений тендер на закупівлю тролейбуса та електробуса і в ньому можуть взяти участь всі охочі.

«Якщо знайдеться підприємство, яке запропонує електробус дешевше, ніж наш місцевий виробник, то, звичайно ми купуватимемо в нього. Це нормальна здорова конкуренція», - каже депутат. Щоправда визнає - ринку пропозицій ніхто не досліджував. «Знаю в Європі вже їздять електробуси. Хто ще робить електробуси в Україні – я не досліджував. До нас приходив з пропозиціями лише «Електронтранс. Вони показали свої напрацювання та запропонували реалізувати такий проект», - додав Яромир Самагальський.

На закупівлю електробусу міська рада запланувала витратити 4 млн. грн. Остаточна ціна буде визначена тендерними пропозиціями підприємств. Тролейбус коштує дешевше - приблизно 1,3 млн. грн.

Нагадаємо, спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» створене у 2011 році ПАТ «Концерн-Електрон», компанією «Транс-Тек» (Німеччина) і ТзОВ «Автотехнопроект» (м. Львів) з метою виробництва нових сучасних трамваїв, тролейбусів та електробусів. Завдяки замовленню Львівської міськради  підприємство цього року випустило перший в Україні та СНД повністю низькопідлоговий трамвай, призначений для колій шириною 1000 мм. Також на сайті ПАТ «Електрон-транс» оприлюднені базові технічні характеристики електробусу моделі Е19С. Це великогабаритний низькопідлоговий електробус довжиною 12 метрів на 26+1для неповносправних сидячих місць з загальною пасажиромісткістю 90 осіб. Максимальний запас ходу на накопичувачах без підзарядки, з урахуванням уведення енергії, не менше 280-300 км.

comments powered by HyperComments