Трамваї PESA не відповідають 190 пунктам ДСТУ, а також за їх ввезення треба доплатити 75 млн гривень

Четвер, 27 липня 2017, 10:30
ТОВ "СП" Електронтранс "подало скаргу в Антимонопольний комітет за тендером КП" Київпастранс" на закупівлю 40 низькопольних трамвайних вагонів. Як виявилось, сертифікат відповідності на вагони "71-414К" PESA не підтверджує більш ніж 190 пунктах ДСТУ.
Трамваї PESA не відповідають 190 пунктам ДСТУ, а також за їх ввезення треба доплатити 75 млн гривень

Польські трамваї, котрі обійшлись Україні в 1,8 млрд гривень можуть бути небезпечні для київських пасажирів. Крім того, згідно з міжнародними правилами торгівлі, КП "Київпастранс" має сплатити понад 75 млн гривень ввізного мита за поставку трамваїв. Про це повідомляє Антимонопольний комітет.
У своїй скарзі підприємство вимагає від АМКУ зобов'язати КП "Київпастранс" скасувати рішення тендерного комітету про намір підписати договір з Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA на поставку 40 низькопольних трамвайних вагонів.

Свої вимоги обгрунтовують тим, що всі трамвайні вагони в Україні повинні обов'язково відповідати українським ДСТУ. А ці трамваї не відповідають на 190 пунктів чотирьох ДСТУ: ДСТУ 4070-2002, ДСТУ 4799: 2007, ДСТУ 4876: 2007, ДСТУ 4224: 2003. Серед "відсутніх" пунктів значиться і максимальне навантаження на вісь. Відомо, що перевищення навантаження на вісь може привести до того, що трамвай на високій швидкості зійде з рейок і перевернеться.

Крім того, згідно міжнародним правилам в сфері міжнародної торгівлі, умови поставки передбачають звільнення PESA  від необхідності сплати імпортного мита в розмірі 5% від вартості товару.

Таким чином, витрати по сплаті ввізного мита понесе замовник - КП "Київпастранс". Сума становить близько 75,55 млн гривень.

Таким чином, якщо додати до цінового пропозиції PESA витрати "Київпастрансу" щодо сплати ввізного мита, переможцем тендера виявився ТОВ "СП "Електронтранс ".

Нагадаємо, 18 липня тендер КП "Київпастранс" на поставку 40 трамвайних вагонів виграв польський завод Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Єдиний суперник польських представників було львівське ТОВ "СП" Електронтранс ". На попередньому тендері в червні цього року "Електронтранс" пропонував свої вагони по 43 млн гривень за одиницю, на цьому ж його пропозиція склала 45,3 млн гривень. При цьому, на тендері на закупівлю 40 трамвайних вагонів ціна "Електронтранс" різниця в ціні була лише 1 тис. грн. більше. Це і зробило поляків переможцями. За 40 польських трамваїв "Київпастранс" заплатить 1,8 млрд гривень.

У  техзавданні тендера було явно прописано під поляків - всі вагони повинні бути поставлені до кінця 2017 року. Виробити таку кількість трамвайних вагонів в стислі терміни практично неможливо. При цьому відомо, що польська PESA має на складі вже готових 40 вагонів, від закупівлі яких в попередні роки відмовилася Москва. Саме ці трамваї, за чутками, свого часу і пообіцяв купити у поляків мер Києва Віталій Кличко.

 21 липня комісія Київради з питань дотримання законності порадила мерові Віталію Кличку не укладати договір на покупку 40 трамвайних вагонів від PESA. Розглянувши 21-го липня звернення ГО "Агентство журналістських досліджень", члени комісії прийшли до висновку, що проведений тендер має ознаки змови і проведений з численними порушеннями. Комісія звернулася до Антимонопольного комітету, Департаменту захисту економіки Нацполіціі і в Службу безпеки України.

Нагадаємо, В Києві їздять 40 трамваїв від Pesa, а не від львівського "Електрону"

comments powered by HyperComments