Реформа охорони здоров’я на Львівщині: як обрати лікаря, коли почнеться приписна кампанія, як змінити лікаря та що буде по селах?

Понеділок, 23 січня 2017, 20:26
У МОЗ України відповіли на найпоширеніші запитання про нову медичну реформу.
Реформа охорони здоров’я на Львівщині: як обрати лікаря, коли почнеться приписна кампанія, як змінити лікаря та що буде по селах?

У рамках інформування громадськості про підготовку та перебіг реформи первинної ланки, МОЗ України відповідає на найпоширеніші запитання, що надійшли на адресу міністерства. Про це повідомили у прес-службі департаменту охорони здоров’я ЛОДА.

Як обрати свого лікаря?

Основний принцип відбору лікаря — вільне рішення людини: задоволеність послугами лікаря (якістю, знаннями, уважністю, ввічливістю тощо), а також наскільки зручно користуватися саме цією медичною практикою (розташування, доступність, комфорт). На початковому етапі громадяни будуть спиратись на власний досвід, з часом запровадять електронну систему E-Health, куди вноситимуть дані про медиків. Важливо пам’ятати, що лікаря завжди можна поміняти.

Якщо у людини виникла потреба звернутися до лікаря, а декларацію ще не уклали, слід звертатись до відповідного закладу і отримати допомогу. У випадку, якщо людина свідомо відмовляється підписувати декларацію, їй доведеться з власної кишені сплачувати лікування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра).

Можливість запровадження приписної кампанії з’явиться навесні та триватиме постійно. Кожна область визначатиме її початок самостійно, залежно від готовності та виконання попередніх кроків.

Який юридичний статус договору між пацієнтом і лікарем?

Пацієнт і лікар підписуватимуть декларацію, де будуть вказані реквізити сторін: основні дані про пацієнта (ім’я, прізвище, дата народження, контактні дані, номер паспорту), про лікаря (ім’я, прізвище, інформація про освіту і кваліфікацію, контактні дані тощо), а також про заклад, де працює лікар, чи лікар з приватною практикою (код, інформація про ліцензію тощо). 

При підписанні декларації, пацієнт зможе отримати копію Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженого МОЗ, з чітко регламентованими послугами, на які може розраховувати пацієнт, та обов’язками сімейного лікаря. Деклараціє є підставою для отримання лікарем коштів за обслуговування пацієнта.

Попередній варіант Декларації винесуть на обговорення з широкою професійною спільнотою та місцевими органами влади у лютому. Відразу після затвердження цих документів, їх оприлюднять на сайті міністерства та місцевих державних адміністрацій, а також активно поширюватимуть серед громадськості.

Буде встановлено перелік показань, коли лікар зобов’язаний надати допомогу за виїздом до пацієнта, навіть коли він працює в іншому районі міста. В усіх інших випадках лікар сам визначатиме доцільність відвідування ним чи медсестрою хворого. На випадок відсутності лікаря на робочому місці (відпуска, хвороба), пацієнтів забезпечуватимуть тимчасовим іншим лікарем за домовленістю.

Лікарі у селах

Заради покращення медичної допомоги по селах, у МОЗ рекомендують громадам долучитися  до розвитку інфрастуктури, покращення умов життя і роботи для лікарів, і таким чином збільшити конкуренцію у населеному пункті та забезпечити село молодими фахівцями.

Як поміняти лікаря?

Зміна відбуватиметься автоматично шляхом підписання декларації про вибір іншого лікаря. Факт вибору нового лікаря автоматично анулює декларацію про вибір попереднього. Така процедура буде можливою внаслідок використання електронної системи.

Водночас, лікар не має права відмовитись від пацієнта, якщо загальна кількість його пацієнтів менша за визначену норму. Але якщо лікар досягнув верхньої межі на кількість людей, підписувати нову декларацію він не зможе. Окремі винятки передбачені в сільських районах, де є брак медичних кадрів.

Контроль за лікарями

Перевіряти, чи робота лікаря відповідає вимогам Порядку надання первинної медичної допомоги, будуть територіальні органи Національної служби здоров’я (НСЗ). До її створення ці функції виконуватимуть працівники обласних департаментів охорони здоров’я, в чиї обов’язки це введуть, і які матимуть відповідну кваліфікацію і ресурси. 

Територіальний орган відповідатиме за виконання угод між лікарем і пацієнтом у межах відповідної території. Також пацієнти зможуть надавати скарги в територіальне управління НСЗ, для чого запровадять спеціальні зручні канали (гарячі лінії тощо).

comments powered by HyperComments