Інформаційна кампанія Олександра Ярославського. Продовження буде?

Володимир Воля, незалежний експерт   |  Вівторок, 31 серпня 2010, 11:41
Впродовж 2-х місяців експертна, політична та навколополітична спільнота періодично обговорювала інтригу, пов’язану з участю або неучастю президента ФК „Металіст” Олександра Ярославського у майбутніх виборах Харківського міського голови.
Інформаційна кампанія Олександра Ярославського. Продовження буде?

Наприклад, голова Комітету виборців України Олександр Черненко висловив думку, що „навряд чи Ярославський особисто буде брати участь у кампанії, це не зовсім його”, що той запускає „скоріше пробні кулі, які досліджують громадську думку”.

Харківський політолог Галина Куц вважає, що О.Ярославський має певний бізнес-інтерес, і, швидше за все, інформація про те, що він може піти в мери є „просто шантаж, для того, щоб вирішити з місцевою владою цей бізнес-інтерес”. На її думку, якщо той інтерес вирішиться, то О.Ярославський не братиме участі у виборах мера.

На думку харківського політолога Олександра Романюка, О.Ярославський погодиться на участь у виборах міського голови Харкова лише за умови, що його висуне ПР. Разом з тим, політолог вважає такий розвиток подій нереальним.

Але як би там не було, на сьогодні маємо факт інформаційної кампанії О.Ярославського тривалістю в два місці (липень-серпень).

Якщо у липні та першій декаді серпня тему О.Ярославського в ЗМІ озвучували політологи, соціологи, то у другій-третій декаді серпня сталася низка подій, які можна розцінювати не як опосередковану, а саме як безпосередню присутність президента ФК „Металіст” в інформаційному полі Харківщини. Специфіка висвітлення цих подій має ознаки того, що це була інформаційна кампанія, частково контрольована, частково організована офісом О.Ярославського. І доволі цікавим є те, що всі ці події концентровано відбулися в останній місяць перед офіційним стартом місцевої виборчої кампанії.  

Перша подія: 12 серпня Харків відвідав генсек УЄФА Джанні Інфантіно, який зазначив, що будівництво дороги через парк ім. Горького не має ніякого відношення до підготовки міста до Євро-2012. Разом з тим, в усіх провідних ЗМІ Харкова «червоною лінією» пройшла інформація про те, наскільки позитивно Д.Інфантіно оцінює діяльність О.Ярославського в питаннях підготовки до Євро-2012. Це вказує на те, що інформація місцевими ЗМІ могла подаватися не спонтанно, а системно, з урахуванням інтересів самого О.Ярославського.

Друга подія. ЗМІ повідомили, що Контрольно-дисциплінарний комітет ФФУ (далі - КДК) ухвалив рішення про зняття з ФК „Металіст” 9-ти очок за договірний матч з «Карпатами». Хоча сам матч мав місце у квітні, рішення з'явилося через 4 місяці, причому - напередодні місцевих виборів.

 Сповнена обурення та рішучості позиція О.Ярославського була розміщена у ЗМІ 16-17 серпня. На відміну від подачі в загальнонаціональних ЗМІ, подача інформації в харківських ЗМІ була однаковою у своїй позитивності для О.Ярославського. «Я не дозволю знищити «Металіст», - Ярославський», «Рішення КДК по матчу «Металіст»-«Карпати» опубліковано. Ярославський заявляє про спробу знищення клубу», «З «Металіста» зняли 9 очок. Ярославський просить підтримати команду в боротьбі за правду», «Ярославський готовий воювати», «Суркіс прибрав конкурента «Динамо», - Ярославський», «Харківський «Металіст» оштрафовано на 9 очок».

Третя подія. 22 серпня вболівальники ФК „Металіст” провели вулицями міста марш на захист команди під гаслом „Відстоїмо честь Харкова”. Напередодні акції сталася ще одна дуже небувала за звичайних обставин подія: на вулицях містах з’явилися борди з рекламою матчів за участю „Металіста”.

Четверта подія: 26 серпня ЗМІ повідомили, що ФК „Металіст” вийшов до групового турніру Ліги Європи.

П’ята подія. За участю президента України В.Януковича, найвідоміших представників української ділової та політичної еліти, дипломатичного корпусу 28 серпня був урочисто відкритий новий термінал міжнародного аеропорту «Харків». Цього ж дня відбулася ще низка заходів, в т. ч. великий концерт на пл. Свободи. Події 28 серпня стали своєрідною кульмінацією липнево-серпневого етапу інформаційної кампанії О.Ярославського.

Отже, всі ці події липня-серпня чітко демонструють певні меседжі майбутньої кампанії президента ФК „Металіст” під час виборчої кампанії, якщо той все-таки вирішить взяти участь у виборах мера Харкова. По-перше, О.Ярославський має достатній рейтинг для того, щоб по-справжньому конкурувати у боротьбі за крісло мера. Це витікає з результатів липневого опитування громадської документи, проведеного лабораторією „Академічні ініціативи”.

По-друге, О.Ярославський – успішний менеджер, діяльність якого високо оцінена на міжнародному рівні (під час візиту генсека УЄФА Д.Інфантіно до Харкова).

По-третє, О.Ярославський – справжній патріот Харкова, який жорстко відстоює честь міста та любимої харків’янами команди „Металіст” (після рішення КДК ФФУ про зняття 9 очок). Це рішення створило передумови розкручування О.Ярославським теми харківського патріотизму з метою підвищення рівня власної відомості та популярності серед харків’ян. В силу ірраціональної суті, лінія використання футбольного патріотизму є більш ефективною, ніж лінія використання харківського патріотизму за допомогою інших тем, які потребують значного часу для реалізації та вкладення великих коштів, зусиль, часу (в тому числі більш важливих для життя прагматичних тем економічного, соціального розвитку міста, ремонту доріг, будинків, впорядкування прибудинкової території, парків тощо). Тобто, виборцям міста доведеться обирати між гордістю за красиві видовища та прагматичною прозою життя, пов’язаною з тим, як змінюються ті самі обставини реального повсякденного життя. Справедливо зазначити, що використання лінії футбольного патріотизму є не просто безпрограшним, а ефективним варіантом.

По-четверте, меседж, що О.Ярославський – успішний спортивний менеджер, бо ФК „Металіст” вийшов до групового турніру Ліги Європи.

По-п’яте, О.Ярославський – успішний менеджер, діяльність якого отримала позитивну оцінку на найвищому державному рівні.

Отже, після завершення липнево-серпневого етапу інформаційної кампанії, О.Ярославський отримає хороші позиції як для особистої участі в виборах мера, так і для переговорів з кандидатами на посаду мера про можливу їх підтримку. Тобто, загалом можна говорити про принаймні три стратегії О.Ярославського: 1) підготовка до власної участі у виборах мера; 2) торг з місцевою владою заради гарантування йому певних бізнесових інтересів (не передбачає участі самого О.Ярославського у виборах); 3) створення певного політичного капіталу не просто для торгу, але й для можливої підтримки одного з кандидатів вже під час виборчої кампанії.

Яка саме стратегія буде обрана президентом ФК „Металіст”, стане зрозуміло лише у вересні. Принаймні, вже стає зрозумілим, що слід очікувати другого етапу інформаційної кампанії О.Ярославського у вересні та жовтні, про що свідчить вулична реклама великого концентру на стадіоні „Металіст” (9 жовтня).

Якщо у вересні сам О.Ярославський заявить про свої претензії на посаду Харківського міського голови, то це означатиме реалізацію першої стратегії. Торг може тривати до середини жовтня. А якщо кого й підтримає О.Ярославський на виборах мера, то або кандидата від ПР, або взагалі нікого. Якщо не підтримає нікого, вся інформаційна кампанія липня-вересня втратить сенс, як і витрати на її проведення. Підтримати іншого кандидата, крім кандидата від ПР, буде недалекоглядним в політичному плані кроком. Крім того, О.Ярославський вже все реконструював, що зобов’язався реконструювати в рамках підготовки до Євро-2012. Отже вибір перед президентом ФК „Металіст” постає дуже непростий.
 

comments powered by HyperComments